Staré je zase nové
S příchodem e-mailů se začaly dopisy přesouvat do pozadí. Tím začal vznikat ve schránkách opět nový prostor a zvýšil se jejich potenciál.
Přestože míra odpovědi na dopisní rozesílku se pohybuje v průměru kolem 4,5%, je stále téměř 40x vyšší než u e-mailu. Ten má průměrnou „response rate“ jen 0,12 %.
121 e-mailů proti 2 dopisům
Majitel e-mailové schránky dnes v průměru dostane kolem 121 sdělení za jediný den. Samozřejmě je nevidí, protože většinu z nich skryje SPAM filter. Oproti tomu majitel poštovní schránky dostane pouze jednotky dopisů za týden (pozn.: letáky jsou jiná kapitola).
Elektronický koš proti skutečnému
Emoce. Toto slovo je tím největším rozdílem, který každý známe. Pokud už se nám e-mailová nabídka probojuje „spamem“, tak ji s nadsázkou stihneme smazat, ještě než se nám načte. Oproti tomu dopis jen tak nesmažeme. A ty, které k nám promlouvají našim jménem většinou dočteme do konce.
Návratnost dopisní kampaně
E-mail podle statistik nabízí vyšší návratnost investice v případech, kdy máte vlastní e-mailovou databázi, která je optimalizovaná. Pokud rozesíláte e-maily na kontakty, které vás neznají, návratnost je mizivá. U dopisní kampaně záleží na 2 faktorech. Kolik vám potenciální objednávka přinese a zda správně cílíte. Například nabídka životního pojištění zaslaná do domova pro seniory, nemusí sklidit vždy očekávaný úspěch.
Kolik stojí rozeslání dopisů
Cena rozeslání dopisů se různí v závislosti na jejich zpracování. Základní dopisní kampaň příjde na přibližně 9 Kč za odeslaný dopis, ty složitější mezi 25 – 50 Kč za dopis. Výhodou je, že odesílatel je v dnešní době pouze zadavatelem a veškerou fyzickou práci za něj odvádí dodavatelé.
Závěrem
Při správném nastavení jsou rozesílky dopisů určitě jednou z dobrých cest, jak získat nové zákazníky. Oslovíte ty, ke kterým byste se jinak nedostali a především se odlišíte.